CdiQ™

Wednesday 29 August 2012

Aktiviti 30 ramadhan

Assalamualaikum wbt.......

Alhamdulillah sempat juga nak entry peristiwa sebelum lebaran. Hari ini sudah 9 syawal dan masih bulan mulia ini kami sekeluarga ucapkan selamat hari raya idulfitri buat semua dan huluran maaf zahir & batin. Di bawah tu gambar kenangan sebelum 1 syawal. Kami berpuasa 30 hari sama tanah arab yang lain dan bonus untuk orang malaysia yang tahun ini hanya puasa 29 hari. 

Macam ini la lagaknya lebaran di parantauan. Sepetang asyik tengok cerita upin ipin. Ambil mood hari raya. Seronok tengok upin ipin buat dodol & biskut raya. Kalau di kampung lain pula gayanya nak duduk elok-elok depan tv pun susah bila dah jumpa sepupu sepapat sampai letih-letih bermain. Apa nak buat layan je.....

Akhir ramadhan pula kami berkumpul di bayt farid berbuka puasa ramai, sempat juga bonda masak bubur lambuk terengganu.....alahai alhamdulillah boleh juga rakan-rakan lain merasa bubur lambuk timur. Kalau keluarga kami memang tak sah tak makan bubur lambuk ketika bulan ramadhan. 

Selepas berbuka laungan takbir raya beramai-ramai lagi meriah suasana. Sambil bersembang dihidangkan pula biskut-biskut raya dan hidangan moreh. Inilah aktiviti kami setiap kali akhir ramadhan dalam mengubat kerinduan kampung halaman dan masakan ibunda tercinta sekurang-kurangnya kemeriahan sambutan syawal kami rasai. 



30 ramadhan
Sweileh

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...