CdiQ™

Wednesday 20 July 2011

Bismillahirahmanirahim......

Salam untuk semua!!!

APA YANG ADA .....CUKUP LA

Maaf la sekarang br ada kesempatan nk mengulas psl program family day. Bulan lepas kami sekeluarga berkesempatan join sama untuk program family day PPMA.....walaupun dalam keadaan sambutan ahli tidak memberangsangkan tapi alhmdulillah program ini berjaya dan dilengkapi dengan kedatangan pengarah MSD sekeluarga untuk majlis penutup pada sebelah petang.  

Maaf la...gmbr xclear. Ayam masak kunyit. Pemenang IRON CHEF 2011
time kaseh la bebyk kt fotographer ye:)

Apa menarik boleh bonda kongsikan bersama....peserta dibahagikan 5 kumpulan. Pada sebelah pagi banyak aktiviti sukaneka termasuk kanak-kanak. Dinihari pula slot IRON CHEF.....kami ahli2 kumpulan dikehendaki memilih bahan2 mentah yang disediakan dan diminta menyediakan 2 hidangan dalam masa yang diberikan. Apa yang kelakar....bila dh semua mengambil tpt setelah memilih bahan. Masalah juga nk nyalakan api dapur arang...sbr2 akhirnya berasap juga dapur kami. Tapi apa yang bonda nk kongsikan...menu ye adalah masak berdasarkan bahan yang ada. Akhirnya ada menu ayam masak kunyit, ayam halia sweet sour, masak kari, masak kurma n group kami msk ayam goreng kari merah (lh thn juga pedasnya). Sebenarnya kita boleh je masak mengikut apa yang ada....lg buatkan masakan kite lain dr yang lain dan juga hasilkan minda kite pun kreatif. Group yang menang plak ayam msk kunyit.....dh la mereka yang last ambil bahan tu pun apa yang tinggal je. Sedap pula....terasa betul kunyit ye.

Moral of da story....blk dr fmily day tempohari ayahanda (suamiku) berpesan...'sebenarnya masakan kita asalnya bahan mengikut kreativiti...kalau bahan kicap misalnya habis boleh jer cr alternatif lain untuk gantikan kicap'. Kebetulan bonda mengeluh beberapa hari lepas ada bahan dah habis...ayahanda ckp ritu fmily day blh je masak. Dalam hati betul juga jawapan suamiku.....'kreatif...kreatif.':)

Gaya model si kecil yang comel
 
Papan markah sepanjang program
 
Selain tu...kesempatan program tu juga kami sekeluarga dapat mengenali lg ahli2 PPMA lebih dekat. Mengeratkan ukhuwwah silaturahim dgn yg ada. Dh byk kali kami xbkesempatan mengikuti bersama program under PPMA. Insyallah ada kesempatan dan diizinkan Allah...bersua lg fmily day akan datang.
Mereka yang hadir menceriakan
program fmily day PPMA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...